torsdag 7 juli 2011

Barnmatsburken.se

Nu har jag äntligen fått testa denna fiffiga produkt. Det är en form, som man kan frysa in barnmat i, som är perfekt storlek för en barnmatsburk. Hur smart som helst, och oumbärlig för oss som gör mycket egen mat till våra bebisar. Jag har fått äran att testa den röda portionsformen.

När jag läste om Barnmatsburken.se så var det direkt tre saker jag undrade:

1. Går det verkligen att få ner en hel sån portion i en glasburk från annan barnmat?
2. Går det att direkt när det är varmt hälla i maten i formarna?
3. Går det verkligen lätt att få ur maten när den väl är frusen?

1. Ja. En portionsforms bit passar perfekt. Precis som det står på deras hemsida. Jag använde en burk i som det ska få plats 125 g i (4 månaders burk). Så en stor burk borde det gå ner två stycken bitar. Som det står.

2. Det går bra att hälla varm mat direkt i formen. Formar från Barnmatsburken.se klarar temperaturer från minus 40 grader upp till 230 grader. Dom tål även maskindisk, mikrovågsugnen, ugn och frys.

3. Ja det gick faktiskt bra. Jag har tidigare haft isbricka som är gjord i silikon, som det var helt hopplöst att få ut isen ur. Så var lite skeptisk nu när jag läste att det var silikon. Men det gick hur bra som helst. Bara att trycka till lite så ramlade dom ut. Inte alls som min gamla isbricka. Så verkligen kanon bra.


Förutom allt detta så innehåller de dessutom inga gifter. Dom är alltså fria från Bisfenol A, även kallat BPA.

Detta är varför jag kan rekommendera Barnmatsburken, och nu ännu mer efter att jag fått testa dom. Så vill du också ha en form från Barnmatsburk.se så var med och tävla om en på min tävling här, eller beställa en här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar