söndag 10 juli 2011

Dra ut på tiden?

Börjar bli lite sne på många av bloggarna här ute i internet världen. Dom får ha en tävling av ett företag som väntar sig att man ska sköta tävlingen snyggt åt dom. Sen drar de ut på tiden flera dagar innan de bara skriver ut vem som vann tävlingen?!

Har en teori om varför de gör så, och den lyder som följande:
*Man drar ut på tiden för att folk är nyfikna och vill se om man vunnit. Då får man många besökare i statistiken och det drar ju upp bloggen anseende.

Sen är det många också som skriver att de inte hunnit....Men de hinner blogga om annat? Suck.

Men då skiter man ju verkligen i de som varit snälla och sponsrat, och inte minst alla härliga människor som varit med och tävlat.

Har ni varit med om detta också? Att bloggare drar ut på tiden av egen vinning eller att de inte har "tid"?

5 kommentarer:

  1. Hela tiden! Ibland skriver de inte alls vilka som vunnit. Får en att tro att vinsterna kanske försvinner ner i egen ficka? Tråkigt.

    SvaraRadera
  2. Japp de har jag sett. Och det är verkligen skit tråkigt

    SvaraRadera
  3. Jag har tyvärr dragit ut på tiden i en tävling på min blogg :( Tävlingens pris är ett halsband, och jag har det hemma. Dels har jag inte haft tiden att sätta mej och kolla igenom alla svar (tävlingsfråga) och dels har jag inga pengar just nu att skicka ut vinsten. Jag har en liten tjej på 2 veckor hemma som tar ganska mycket tid :)

    SvaraRadera
  4. Ja alldeles för ofta. Jag har precis samma teori som du att det handlar om besöks statistik. När man kollat varje dag i typ två veckor och sedan slutar kan det när som dyka upp en vinnare som har si och så många dagar på sig att höra av sig för annars går vinsten vidare. På något sätt känns det som att "tävlingsledarna" bara har möjligheter och inga skyldigheter. För någonting säger mig att man har en viss vinning i att hålla i tävlingar själv...Sen ibland när man vinner så får man ingen mailkontakt med bloggaren eller så får man det men något pris ser man aldrig röken av.

    SvaraRadera
  5. Men gu va tråkigt att ni inte ens fått vinsterna. :( Då hade jag blivit jättearg. Mailade du inte till de som sponsrat tävlingen? Annars borde du göra de ju.

    SvaraRadera